TikTok mimează transparența: de ce nu ține explicația lor legată de recomandările de la rubrica For You

de: Iulia Kelt
21 12. 2022

Algoritmul care alimentează pagina „For You”, de la TikTok, reprezintă de mult timp o sursă de fascinație și a trezit suspiciuni, încă de la început.

Utilizatorii au remarcat adesea acuratețea aplicației, în timp ce criticii TikTok au speculat că gigantul manipulează subtil algoritmul pentru a-și influența utilizatorii.

În urma acuzațiilor primite, TikTok încearcă să demistifice unele aspecte ale algoritmului controversat. Aplicația introduce o funcție care „va ajuta oamenii să înțeleagă de ce le-a fost recomandat un anumit videoclip”.

Odată cu această actualizare, utilizatorii vor putea atinge o pictogramă, care va enumera câțiva factori care au jucat un rol în recomandarea respectivă.

Într-o postare pe blog, compania a notat că „sistemul său de recomandare este alimentat de modele tehnice”, iar caracteristica este menită să facă „detaliile tehnice mai ușor de înțeles”.

Deocamdată, asta înseamnă și că detaliile partajate sună puțin vag. De exemplu, „acest videoclip este popular în Statele Unite” și „o urmărești pe Hanna”, sunt doar câteva dintre explicațiile oferite de TikTok.

Cum încearcă TikTok să explice precizia cu care face recomandări

Alte explicații s-ar baza pe „interacțiunile utilizatorilor, cum ar fi conținutul pe care îl vizionezi, ce îți place sau distribui, comentariile pe care le postezi sau căutările”.

Compania a declarat că intenționează să adauge „mai multă transparență” acestei caracteristici, în timp, astfel încât explicațiile ar putea deveni, în cele din urmă, mai clare.

Un purtător de cuvânt al TikTok a susținut că versiunile viitoare pot include și alți factori care influențează algoritmul aplicației, cum ar fi setările contului unei persoane.

În timp ce funcția, probabil, nu va freuși să-i liniștească pe criticii care cred că TikTok, sau compania-mamă ByteDance, utilizează algoritmul pentru a manipula utilizatorii, ar putea ajuta să facă recomandările un pic mai ușor de înțeles pentru utilizatori.

Schimbarea face parte dintr-o mișcare mai amplă a TikTok pentru a dovedi că este dispus să fie mai transparent cu privire la funcționalitatea interioară a aplicației sale. Totuși, explicația sună mai mult a „vorbe goale”, fără substanță.

De asemenea, gigantul a colaborat cu Oracle pentru a efectua o revizuire a algoritmilor și a sistemului de moderare a conținutului.